Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu

Campeche

Door: Claire

Blijf op de hoogte en volg Dennis Claire Senna Vigo

09 November 2010 | Mexico, Campeche

Dag 7
Vanmorgen wederom gewekt door onze eco omgeving haha.
We hebben vanmorgen besloten om toch vandaag naar Campeche te gaan. Dit vanwege het weer. Het liefst hadden we hier nog een nachtje willen blijven om een beetje bij het zwembad te hangen en een cenote te bezoeken, maar de temperatuur en bewolking zorgde ervoor dat we besloten vandaag te vertrekken, zodat de jongens snel weer kunnen zwemmen want dat is toch echt wel favoriet!

We hadden een hotel in campeche besproken maar toen Onze Pedro ( ze spreken daar alleen Spaans) belde om te vragen of we een nacht eerder konden komen, bleek dat we helemaal niet in de computer stonden en dat ze beide dagen vol zaten. Snel een ander hotel, het Campeche Plaza hotel geregeld via tripadvisor en daar waren we wel welkom...ook weer geregeld.

Na het ontbijt omstreeks 9.15 uur afscheid genomen van pedro en vertrokken naar Campeche. Omstreeks 11.30 uur zijn we gestopt in Merida dat is de hoofdstad van de staat Yucatan. Daar was het mega druk met mensen. De zondag blijkt daar een soort feestdag te zijn met allerlei optredens marktkraampjes etc. De auto geparkeerd in een parkeergarage en gelopen naar het Grand Plaza waar het allemaal gebeurd.

Daar lekker op een terras gelunched en voor de kinderen waren er 2 luchtkussens en clown's, dus die konden hun energie lekker kwijt. Senna zei: Mam ik vind het wel aardig van die mensen dat ze dat springkussen voor mij en vigo neergezet hebben!? Hihi Vigo nam een salto voorwaarts toen hij eraf wilde stappen....jammer dat de landing op zijn hoofd was.......nee oma's geen paniek alleen een schrammetje.

Er was ook nog een show van de Maya's in hun klederdracht, grappig om te zien. Na 2 uur zijn we de auto weer in gegaan en de jongens vielen lekker in slaap. Ze zijn s' ochtends vroeg op en maken dus lange dagen dus zo'n middagdutje in de auto komt goed van pas.

Vanaf Merida hebben we er 2 uur over gedaan naar Campeche en jawel we zijn zowaar in 1 keer goed gereden! De wegen zijn hier in Mexico op de topes na erg goed. Vandaag voor de 2e keer hier langs een controle gereden.....Niet normaal, er staan dan ineens midden op de weg politie pick-up's met daarnaast ongeveer 20 politiemensen met allemaal uzzi's in de hand waar je naar van wordt. Ze hebben touwen over de weg gelegd die dienen voor drempels zodat je af moet remmen tot je bijna stil staat. De meeste auto' s moeten aan de kant, maar gelukkig laten ze ons steeds met rust. Je ziet zoiezo onwijs veel politieauto's rijden, zo corrupt als de hel als je het mij vraagt, maar goed dat ter zijde, ben blij dat ze ons met rust laten. We hebben ons trouwens echt nog geen een keer onveilig gevoeld hier, de mensen zijn juist in de afgelegen dorpjes ontzettend vriendelijk, helemaal voor de kinderen. Vandaag in Merida voor het eerst weer blanke mensen gezien.

Maar goed nu zitten we dus in Campeche. Een koloniaal stadje met een grote stadsmuur aan de golf van Mexico. Alle Huizen zijn gekleurd en het is heel schoon hier. Het doet ons een beetje denken aan Salvador in Brazilie. Ons hotel zit in het koloniale centrum op loopafstand van de restaurantjes etc.
Toen we in het hotel kwamen waren de kids nogal uitgelaten van de lange reis met gevolg dat ze spontaan geen plek hadden en we nu in een dependance gebouw zitten haha. Alhoewel het stadje aan zee ligt heeft het alleen een boulevard en geen stranden. De temperatuur is rond de 20 graden dus nog steeds niet heel warm, maar voor de jongens warm genoeg om te zwemmen, was trouwens ook het eerste wat ze deden toen we aankwamen. Vigo springt nu gewoon zelf van de kant gaat helemaal kopje onder en zwemt als een hondje weer naar de kant.

Na het zwemmen heerlijk warm gedouched, de jongens ook even grondig geschrobt, want onze open luchtdouche was in werkelijkheid net zo alternatief als dat het klinkt.

Vanavond heerlijk gegeten in een restaurantje in het gezellige centrum. Senna was mini loco aan het doen en Vigo at bijna 2 kindermenu's en keek een dvdtje en paps en mams zaten weer aan de margaritha's....nooit geweten dat die zo lekker waren trouwens!
Morgen hebben we een rustdag bij het zwembad in de planning.

Dag 8
Vandaag zoals gezegd een rustdag. Vanmorgen ontbeten in het historisch centrum en daarna lekker bij het zwembad gelegen. De temperatuur is hier ook beter. Vanmorgen liepen we langs de grote kathedraal en Senna vroeg of hij in de kerk mocht kijken?!
Met school was hij naar de kerk geweest en hij wilde deze ook graag zien dus zijn we even naar binnen gelopen. Hij was diep onder de indruk. Wij hadden het al snel gezien maar Senna wilde alle beelden zien en als het aan hem lag stonden we er nu nog!
Hij zei: Mama deze kerk is wel iets anders als die van mij..... Hij bleef maar vragen over wie die beelden waren etc uuhh? Dan maar naar papa die is iets meer religieus aangelegd als ik....maar na jozef, Maria en kindje Jezus wist ook papa het niet meer, de rest maar verzonnen.......

Vanmorgen is Dennis met de auto naar het busstation gegaan en heeft daar kaartjes gekocht voor de eerste klas Ado bus naar Palengue. We vertrekken om 11 uur en het is 5 uur rijden. We gaan het meemaken. Het gekke is eigenlijk dat de jongens zich helemaal verheugen op de busrit. Vigo roept al de hele dag....Vandaag niette bus morge dan met bus joepie! Hoop dat het geen tegenvaller voor hem wordt hihi.

De eerste planning was dat we een nachtbus zouden nemen zodat de jongens niet een hele dag in die bus hoefde te zitten, maar dan zouden we pas s' avonds laat vertrekken en midden in de nacht aankomen dat leek ons niet ideaal vandaar de keuze om overdag te reizen.

In Palengue is de planning om 4 nachten te blijven om even tot rust te komen, maar ook dat hangt weer af van de accomodatie, het weer, de jongens etc, we zien dus wel. Vanavond moeten de eerste malariapillen erin....die moeten we 15 dagen slikken. Voor Senna heb ik het stickertjessysteem en bij Vigo gewoon met grof geweld als het niet lukt?

Senna neemt mijn verhaal over de bacterieen wel erg serieus.....hij raakt niets en als hij tegen Vigo praat hoor ik mezelf steeds praten...Nee Vigo niet de zwerfhondjes aaien want die hebben bacterieen en dan wordt je heeeeeel ziek......

Nou het volgende verslag zal verstuurd gaan worden uit Palengue.....

• 09 November 2010 - 11:47

Opa Jos:

Hoi,hoop dat jullie en goede busreis hebben en dat het hotel jullie nu wel geboekt hebben ik vind ze wat slordig daar maar ja jullie zijn wel flexibel haha.
    groeten aan de kids
    p.s.het is hier kl*** weer
    4 gr en grijs

• 09 November 2010 - 12:50

Jannie:

Hoi Mexicaantjes,

Hebben jullie überhaupt nog zin om terug te komen???
    Leuke foto's zie het helemaal voor me.
    Senna Oma vind het wel een mooie kerk zeg!!
    Maar goed dat je er een foto van gemaakt hebt.
    Vigo doe je een beetje voorzichtig op het springkussen!!
    Vigo een beetje .....?
    Goede reis met de bus
    Tot het volgende verslag.
    Gr Opa en Oma

• 09 November 2010 - 15:07

Gerrit En Minie:

Er komen herinneringen naar boven als we dit lezen. Zeer leuk om jullie zo te volgen.
    Verder nog een mooie reis.
    Groetjes

• 09 November 2010 - 17:23

Oma Mariane Opa Wim:

Hoi luitjes.Het waren weer spannende dagen voor jullie. Senna en Vigo zijn jullie lekker aan het zwemmen geweest en Senna zonder bandjes flink hoor. Dennis had je een aanhangwagen achter de bus bestelt voor je bagage, wij weten wat je meegenomen hebt. Nog fijne dagen en tot ziens.

• 10 November 2010 - 10:00

Rob Stom:

Hoi Claire (en fam. natuurlijk), leuk te lezen en zien dat jullie het naar de zin hebben en dat het goed gaat. Waar haal je trouwens de tijd vandaan om de verslagen allemaal bij te werken en alle foto's te plaatsen?! Knap hoor.... of gewoon lekker adhd hahaha.

Groetjes en heel veel plezier verder, Rob

PS We bewaren alle jeugd- en HG-zaken wel !!!

• 10 November 2010 - 11:39

Marijke:

Jee ik heb er een dagtaak aan, die geweldige reisverslagen van jullie... hahahha..
    Jullie hebben energie voor 20 geloof ik. Maar rust ook lekker uit. Ben benieuwd hoe Palenque is..
    Kijk uit naar het nieuwe verslag.

x marijke

• 10 November 2010 - 12:08

Pauline:

Hunnies!
    Cuba was heerlijk hoor! Lekker uitgerust, gegeten, gelezen etc. En Havanna bekeken, mooie stad. En die vertraging...ach ik raak er aan gewend en we hoorden het al zaterdag dus we hadden gewoon een extra dag. Nu alweer inpakken voor Italie, die olijven moeten toch geplukt worden haha. Wat een mooie foto's en wat gaaf dat de twee monsters het ook zo naar hun zin hebben. :-) Ik herinner me van Mexico dat er ontzettend veel mooie kerken zijn dus Senna kan zijn lol op!
    Tot het volgende verhaal.
    Kus Plien

• 10 November 2010 - 19:56

Suz&sven:

Wat een heerlijkheid! hier voorspellen ze voor morgen een herfststorm oftewel haal al je dankpannen van het dak, luiken dicht en 400 km file... Ik kan het niet spannender maken maar als ik dan jullie verhalen lees dan worden we weer wat vrolijker. Senna als je de kerk zo leuk vindt dan is het misschien wat om hier bij de Lucas kerk als misdienaar te helpen. Overleg het maar even met papa en mama vinden ze misschien ook wel een leuk idee!! Nou geniet en heb plezier xxx

• 11 November 2010 - 12:26

Ans:

Hallo vakantiegangers,

Wat een leuk verslag, zo te zien vervelen jullie je niet. Vooral de kinderen zullen veel indrukken opdoen. Bij Senna zit het culture gevoel er al aardig in.
    Pas op voor een overdosis.

Gr. Ans