Costa Rica en Panama 2013 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu Costa Rica en Panama 2013 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu

Costa Rica en Panama 2013

Door: Familie Warmerdam

Blijf op de hoogte en volg Dennis Claire Senna Vigo

24 Juni 2013 | Costa Rica, San José

Het aftellen is hier in huize Warmerdam al 19 dagen aan de gang.
De jongens hebben weer plaatjes uitgeknipt en elke avond plakken ze om hun beurt een plaatje en nu staat de teller dus alweer op 3. Senna heeft een reisboek: "Neem je ouders mee naar Costa Rica" waarin hij fanatiek leest. Er zit een plattegrond in en het staat bordevol weetjes en feiten, dus er is alvast 1 man hier in huis intens gelukkig!
Vigo heeft op zijn manier ook zijn voorbereidingen getroffen en doet elke keer even voor hoe hij op de kop van een krokodil springt om deze te doden...

De voorbereidingen lopen dit keer niet helemaal gesmeerd...
Ik dacht dat we allemaal ingeent waren maar vorige week begon ik toch te twijfelen en heb ik toch maar even voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij het tropencentrum.
Daar bleek de DTP van mij en Dennis verlopen. Ik gelijk geprikt en voor Dennis een afspraak gemaakt voor vandaag.
Vandaag bleek dat we ook allemaal een inenting nodig hebben voor gele koorst, omdat we vanuit Panama naar Costa Rica vliegen. Er is eigenlijk geen risco om gele koorts op te lopen in Panama, maar Costa Rica kan ons zonder inenting weigeren en dan moeten we daar ingeent worden.....
Op mijn vraag of het tropencentrum niet gewoon een stickertje in ons vaccinatiepaspoort kon plakken dat we ingeent zijn voor gele koorts, kreeg zuster Jacobien bijna een rolberoerte...
Dat was zeker niet de bedoeling en dus moeten we morgenochtend voordat de jongens naar school gaan geprikt worden....

Verder hebben we het redelijk onder controle.
Morgen en overmorgen de koffers inpakken, choco op transport zetten naar Ans, de vissen naar Sem en dan zijn we er allemaal klaar voor!
We vliegen donderdag om 13.00 uur met KLM naar Panamastad (10 uur vliegen) , anderhalf uur wachten en dan vlucht van anderhalf uur naar San Jose. Omstreeks 18.57 uur lokale tijd ( in Nederland is het dan 2.47 uur, 8 uur later) staan we dan als alles goed gaat op the airport van San Jose waar we opgehaald worden en gebracht worden naar ons hotel La Sabana, wat ligt in een rustige wijk van San Jose. Hier blijven we 2 nachten om even bij te komen.....

Dit zijn natuurlijk de concrete voorbereidingen maar een half jaar geleden waren de tickets al geboekt en in januari liepen we al in jubelstemming op de vakantiebeurs voor deze droomreis die nu dus echt werkelijkheid gaat worden! Hoe gaaf is dat!
Het woord verheugen doet te kort aan het gevoel wat ik ervaar om zo'n mooie reis met mijn kanjers te mogen maken!
Costa Rica en Panama here we come.........

• 27 Juni 2013 - 20:44

Ritmeester:

Veel plezier hoop er veel van te horen

Pa ma

• 28 Juni 2013 - 10:07

Wim Marian:

hoi familie heb jullie sms gehad fijn dat jullie een goeie reis hebben gehad

maar wat een reis heel veel plezier.

dikke kus pa ma.

• 28 Juni 2013 - 13:53

Astrid:

Hoi Lieve luitjes, onwijs veel plezier en heel veel mooie gekke en spannende ervaringen.
    Ik kijk uit naar jullie verhalen en geniet dan een heel klein beetje mee!!!!.
    Dikke kus voor jullie alle 4

• 28 Juni 2013 - 15:31

Gerrit En Minie:

Voordat je op reis bent is het al spannend.
    Hopen maar dat je nu genoeg inentingen hebt gehad.
    Heel veel plezier en lol met elkaar en wachten vol spanning af wat jullie meemaken.