Caribische kust - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu Caribische kust - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu

Caribische kust

Door: Family Marley

Blijf op de hoogte en volg Dennis Claire Senna Vigo

04 Juli 2013 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Onze 3 dagen aan de caribische kust nabij het plaatsje Puerto Viejo  waren heerlijk.  Zon zee strand en reggea muziek.

Ons hotel Cariblue is fantastisch, goed restaurant, zwembad en mooie bungalows verscholen in het oerwoud. Aan de overzijde van de weg is het strand. De beste manier om je hier te verplaatsen is per fiets, alleen verhuurde ze geen kinderfietsen in het hotel en dus liepen we de eerste dag ongeveer 15 min naar het plaatsje Puerto Viejo op zoek naar kinderfietsjes, want onze Vigo weigerde in een zitje te zitten en moest en zou een eigen fiets hebben.Gezien de staat van deze roestige kinderzitjes en het gewicht van onze Vigo vonden wij dit ook een betere optie...De kinderen hier zitten gewoon op het stuur, maar dat was net een stap te ver voor ons....
3 verhuurschuren verder vonden we 2 doorgeroeste kinderfietsjes. Senna was hevig teleurgesteld dat het geen BMX fiets was en de kleur roze was helemaal not done, maar uiteindelijk ging hij akkoord, hoezo verwend?
Vigo had een hoop bekijks op zijn fietsje en iedereen gaf hem complimenten dus hij voelde zich in ieder geval weer de held van de dag.

Op de fiets zijn we naar een paar mooie  strandjes geweest, waar we even lagen en lekker zwommen. Het mooiste strandje was playa Uvo. Daar kwam net een vissersbootje met een man en een vrouw aan die de vissen op het strand ontdeden van alle ingewanden deze vervolgens begroeven in een kuil in het zand en deze op de weg gingen verkopen. Senna en Vigo stonden erbij en keken er naar. Voordat ze er erg in hadden duwde de vrouw een paar van de vissen in hun handen en vond dit zelf erg grappig. Zelf vonden ze het ook wel stoer! S'Avonds heerlijk gegeten in het hotel waar de jongens allebei op een loungebank in slaap vielen en wij onze kans zagen om nog maar een wijntje te bestellen.

De volgende dag lekker bij het zwembad en huisje gebleven en s'middags( ik dacht om 12.30 ) zouden we naar het jaguar rescue  centre gaan waar alle gewonden dieren uit de omgeving opgevangen  werden om weer terug geplaatst te worden in het wild. We lagen helemaal relaxed bij het zwembad om 11.15 uur toen Dennis hoorde dat deze tour om 11.30 uur begon ipv 12.30. De vrouw van de receptie zei dat als we nu weg zouden gaan we het misschien nog zouden redden. Senna wilde hier ontzettend graag naartoe dus ik ben met Senna voorop gaan fietsen. Met gierende banden verlieten we het hotel.
Schijnt dus dat ik als een wezenloze ben gaan fietsen, want Dennis was mij inmiddels uit het oog verloren.....halverwege vloog ook nog Senna zijn ketting eraf, dus die heb ik geduwd. Ik had een duidelijke missie! Dit met een luchtvochtigheid van ongeveer 70% en 30 graden deed veel calorietjes verbranden. Maar wel met resultaat want ik had de missie volbracht, we mochten nog mee met de tour. Moet er wel nog even bij vermelden dat ik een woonhuis aan zag voor de receptie en midden in de woonkamer stond van een casa met een spaanstalige vrouw ( redelijk in paniek). Maar die zet ik voor het gemak even weg in de catogorie schoonheidsfoutje.....

Het Jaguar rescue centre had tot onze en de jongens hun verbazing nou net geen Jaguars maar wel luiaards, slangen, roofvogels, toekans, kaaimannen en een kooi met brul en spider monkeys waar we in mochten en die aan onze armen slingerden.

Daarna weer lekker in de rust stand en s'avonds hebben we de fietsen weggebracht en super lekker gegeten in het dorpje.
Nu lekker slapen en morgen om 10.00 uur krijgen we de huurauto en hebben we een tocht van ongeveer 6 uur voor de boeg naar de Arenal.

• 04 Juli 2013 - 16:40

Pauline:

Joehoe, klinkt weer super allemaal. Wat een feest! En lekker weer dus meestal. Wat een bijzondere plek dat Torteguero he, zo enorm afgelegen en alleen maar groen, bomen en beesten. Veel plezier in Arenal, met hopelijk een mooie zichtbare vulkaan. Voorzichtig met rijden, geen politie rijcursus manoevres uitvoeren daar :-) !
    xxx

• 07 Juli 2013 - 11:19

Renée:

Luitjes,

Wat een feestje om de verslagen te lezen. Moest even stoppen bij de Spaanse dame in het woonhuis. Haha! Klinkt als een super avontuur in combinatie met ontspanning. Gaaf hoor!

Thx voor de details, verheug me op het volgende verslag.
    @Diego, mag ik ook op je partijtje komen?
    @Senna, hebben ze wel goeie keepers daar in Costa Rico? Of kan je ze nog wat van je leren? Leuk dat jullie mee mogen doen!
    @Claire, jammer dat er geen opname is van de woonkamer scène... Ik zie het wel een beetje voor me ;)
    @Casanova, we willen meer van dat soort poses op idyllische standjes

Geniet ervan!
    Liefs Renée

• 08 Juli 2013 - 21:08

Marian:

hoi familie hier gaat alles zijn gangetje we zijn weer op het honk

maar wat een mooie reis jullie zien wel veel en senna vigo jullie kunnen wel visboer worden

met die grote vissen en ik wil ook wel die mooie fietsen waar jullie op fietsen daar

dikke kus opa oma.