Monteverde canopy! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu Monteverde canopy! - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu

Monteverde canopy!

Door: De slingerapen

Blijf op de hoogte en volg Dennis Claire Senna Vigo

10 Juli 2013 | Costa Rica, Manuel Antonio

De rit naar de Monteverde was inderdaad een bumpy ride door bergen met enorme kuilen in de weg maar we hebben het overleefd ;-)
Bijna ging het mis toen mijn lieve oliesheik er na  5 liter tanken achter kwam dat de groene tankhendel hier DIESEL is...De auto werd even heen en weer geschud, mondje dicht is onze reclame en fingers crossed dan maar...

Aangekomen in ons huisje op een groot park in het nevelwoud. Ons huisje heeft 3 slaapkamers, met in totaal slaapruimte voor 9 pers en 3 badkamers, wellicht iets overdreven maar we hebben de ruimte. Toch wilde de jongens bij elkaar slapen.  Inmiddels gewend  te zijn aan temp van 36 gr is het hier met 20 graden overdag en in de nacht 10 KOUD!
Het dorpje Santa Elena met restaurantjes is hier om de hoek dus s'avond lekker gegeten.  Dennis is hier na al het organic food op de ranche helemaal los gegaan aan biefstukken, hamburgers, chips en ijs ( zijn schijf van vijf).

De volgende dag werden we s'ochtends opgehaald voor onze canopy tour door het Nevelwoud. Het nevelwoud is een tropisch regenwoud met mist ( nevel). Ik moet eerlijk bekennen dat we niet heel erg onder de indruk zijn van de omgeving hier, het is mooi maar niet heel bijzonder. We kwamen dan ook echt hier voor de canopytour. In het nevelwoud hebben ze verschillende plateaus in bomen gemaakt met ziplines waaraan je van plateau naar plateau tokkelt. In totaal waren het 13 ziplines met verschillende afstanden waarbij de langste een kilometer lang was en 100 meter hoog.  Eenmaal aangekomen werden we in volledig tenue gehesen. Helmen op, handschoenen aan en een tuig met zekeringsluitingen. De jongens hadden er zin in en konden nu echt tarzan zijn.
Dennis  stond nu niet echt te popelen voor deze activiteit, hij had liever gezien dat het nevelwoud gisteren in rook was op gegaan gezien zijn hoogtevrees, maar dat was vanmorgen niet het geval ;-) en dus stond ook hij op het plateau in compleet tenue.  Hij bleek de held van de dag te zijn! Geen last van hoogtevrees en na afloop deden wel zelfs samen de tarzanswing waarbij je van een plateau naar beneden springt aan een kabel en dan heen en weer slingert.
Enorm de slappe lach gekregen om de niet in te houden oerkreten die dan los komen en een topdag gehad! De jongens vonden het niet leuk maar VET..
Vigo en Senna gingen steeds met een gids mee, alleen of soms zelfs met z'n 2en met een gids.  Vigo vroeg of ik aan de gids wilde vragen of hij de tweede keer zo hard als een ferarri kon...
Grappig fenomeen dat ik zelf geen angst heb voor dit soort dingen maar als ik de mannetjes aan die kabel zie hangen en verdwijnen in het woud krijg ik toch even weke beentjes....toch het moedergevoel waarschijnlijk of controleverlies haha. De rest van de dag in het huisje spelletjes gedaan en pizza gehaald. De jongens vroeg naar bed gedaan voor de trip naar Manuel Antonio de volgende dag. O,ja wel ons eerste neusbeertje gezien hier. Senna vinkt alle dieren hier nauwkeurig per dag af.

Vanmorgen omstreeks 11.30 uur aangekomen in Manuel Antonio. Onderweg gestopt op de brug van de rivier Rio Targoles, waar we 32 joekels van krokodillen zagen zwemmen en liggen. De jongens waren helemaal in hun element! Ook gelijk even een bakkie koffie gedronken. Vigo ging naast Dennis staan wees omhoog en zei blij:  kijk pap een hagedis...Dennis keek schuin omhoog en zag op 50 cm links boven  hem een hagedis zitten met zijn staart bijna in zijn haar en zeker 60 cm groot. Jezuss schreeuwde Dennis en vloog 2 meter naar achter en zo ook de koffie.....Vigo begreep de paniek niet zo haha.
De rit ging voorspoedig alleen was het even zoeken naar onze accomodatie.
Die bleek in een achterwijk tussen de lokals van Manuel Antonio te liggen...
Het was even wennen omdat het hier vrij toeristisch is met luxe hotels, maar nu we er eenmaal zitten is het eigenlijk wel prima. Het is een appartement bij een Costaricaanse familie, we hebben veel ruimte en zelfs een eigen briljart zoals Vigo het noemt. Ook heeft het wel wat om s'avonds het nightlife van de Costaricanen mee te maken..
Vanmiddag hadden we wel even de behoefte aan luxe een comfort en hebben geluncht in een luxe hotel waar de jongens mochten zwemmen in het zwembad aldaar. Daarna naar een mooi strandje gelopen waarbij we 5 apen en zelfs een luiaard in de boom zagen. Morgenochtend gaan we wandelen in het National park van Manuel Antonio en uitrusten op het strand aldaar.....

• 10 Juli 2013 - 09:59

Marian:

hoi apen wat een avontuur weer ja dennis je moet met de kinderen mee het was zeker wel hoog

ik krijg nu al pijn in me buik je zal het wel van je moeder hebben vigo senna zitten jullie billen

er nog aan met al die krokodille en de verslag gever clair we snappen het allemaal

nog veel plezier dikke knuffel opa oma.

• 11 Juli 2013 - 11:03

Janny:

Hoi Tarzanboy's en Jane jullie halen weer de nodige capriolen uit!
    Kunnen jullie volgend jaar niet gewoon naar Vlieland gaan (ook mooi) want
    Wij zitten hier met een hartslag van 220 hier op de bank haha!!!
    Nog veel moois en plezier.
    xxxx Opa en Oma

• 11 Juli 2013 - 20:02

Ans:

Hallo vakantiegangers
    Leuk om jullie verslag te lezen
    Zo te zien geniet de hele familie
    Gr. Ans