De voorbereiding - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: Claire

Blijf op de hoogte en volg Dennis Claire Senna Vigo

31 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Al heel lang fantaseerden we over een mooie reis ver weg met de kids.
De wens was er…… alleen het geschikte moment moest zich nog aandienen.
Dit jaar was de laatste kans om lang en ver op reis te gaan omdat Senna in december 5 jaar wordt en met de leerplicht te maken krijgt.
Dus dit jaar moest het dan maar echt gaan gebeuren….
Wij vinden het fantastisch om met Senna en Vigo een groot avontuur te maken en bovenal bijzonder!
Zoals ik mijn hele omgeving, familie, vrienden en collega’s tot vervelens toe heb verteld!
Gelukkig is onze omgeving nu wel aan de wilde plannen gewend…

Nu is het eindelijk bijna zover….morgen stappen we het vliegtuig in voor ons grote avontuur!
Na maanden voorbereiding…welk land? Welke route? Welke accommodaties etc en natuurlijk hoe gaan we dit alles doen met de Senna en Vigo?
Boeken lezen, forums bezoeken, reisverhalen…zal zo’n reis wel gaan met twee van die kleintjes?? ….we zijn inmiddels al een paar keer ver weg op vakantie geweest en ook Brazilie was een leuk avontuur, waarbij we allebei het gevoel hadden veel langer te willen blijven en bevestigd kregen dat het best te doen is met twee kleintjes op reis…
Maar het is dat onbekende, het land, de taal, de gewoontes, wat de voorbereiding spannend maakt.
De nieuwsgierigheid naar het onbekende wint het van het bekende wat we reeds hebben gedaan.

Het land werd snel gekozen….Mexico en doe dan ook maar Guatamala en Belize hihi.
Er ontstond ook een route.
Omdat ik zoveel heb gelezen, onderzocht en ontdekt heb, formuleerde er in mijn hoofd al zo’n levendig beeld/fantasie over hoe wij ons zouden bewegen, vervoeren, wat we het liefste wilde zien en doen, dat het heel gemakkelijk werd om te plannen.
Met z’n tweeen hebben we hier nooit over nagedacht maar met de kids vonden we het allebei prettig op alles voorbereid te zijn en de accommodaties al van te voren uitgezocht te hebben.
En vanuit de kinderogen een reis voorbereiden bleek veel makkelijker te zijn als ik gedacht had.

33 dagen geleden heb ik een groot kartonnen bord opgehangen en met Senna allerlei plaatjes uitgeknipt van auto’s, bussen, boten, dieren, Maya-sites etc van Mexico, Guatamala en Belize. (Vooral de vervoersmiddelen zijn favoriet).
Elke avond plakken we een plaatje op en zo tellen we af tot de dag van vertrek, het is een groot succes!
Senna is er echt veel mee bezig, hij wil alles weten en het is echt leuk dat hij alles veel bewuster meemaakt nu hij wat ouder is.
Vigo roept tegen alles en iedereen is zijn eigen taaltje dat hij naar Mexico in het vliegtuig gaat, dus die is er op zijn manier mee bezig.

Voor de kids hebben we Deryan tentjes gekocht (vooral voor de muggen).
Ze zijn superhandig neer te zetten maar opbergen bleek iets lastiger als gedacht…Sas en Leon waren getuige….
Maar na een spoedcursus en reparatie van een van de tentjes heeft Dennis het helemaal onder de knie!
Vorige week heeft Senna zijn tentje een nachtje getest bij ons op de kamer.
Hij vond het helemaal stoer en helemaal nadat we verteld hadden dat er geen muggen in konden komen.
Met Vigo proberen we het wel gewoon ter plaatse want dat wordt hier natuurlijk 1 groot feest.

Het plan
We vliegen morgen om 14.15 uur naar Cancun (met martinair) en worden daar op het vliegveld opgehaald en naar de boot gebracht die vaart naar het eilandje Isla Mujeres.
Voor een aantal dagen relaxen en vooral veel fajitas en burrito’s eten en margarita’s drinken!
Daarna met de boot terug naar Cancun, daar halen we onze huurauto op en begint de eerste autorit naar een dorpje EK Balam alwaar we in een eco-village zitten?!
Na 3 nachten rijden we naar Campeche ongeveer 6 uur rijden.
Daar moeten we de auto alweer inleveren en gaan met de bus verder naar Palenque en vanaf daar weer met de bus/boot naar Flores/ el remate in Guatamala.
Dan met de bus naar Belize stad en met de boot naar het reggae eiland Cay Caulker.
Daarna is Mexico weer aan de beurt en is het plan om naar Tulum te gaan maar dat staat nog niet vast.
Vanaf Campeche hebben we de hotels waar we willen zitten al benaderd maar de data’s staan nog niet vast omdat we nog niet weten hoe lang we waar willen blijven.
We gaan het allemaal zien en meemaken.

We zijn er dus helemaal klaar voor!
De koffers staan al een week ingepakt klaar voor vertrek en we willen niet meer wachten..

Hoe Senna en Vigo deze wonderlijke reis als ervaring in hun leven meenemen? Dat zal de tijd uitmaken. Dat zij ook iets van de reis meekrijgen is ons in ieder geval allang duidelijk geworden. Maar we zullen met z’n allen vakantie vieren! En dat is, naast de nodige achter-het-behangplak-momenten, vooral genieten van zon, zee, strand, eten, natuur, cultuur en van elkaar!
Dus kortom voor ons een grote droom die nu dan echt werkelijkheid gaat worden!!
Joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 31 Oktober 2010 - 15:00

    Ellen:

    Hey!
    Wat leuk! Ben zo benieuwd!
    Dat mijn zwangerschapshormonen nog door het lijf gieren blijkt wel dat ik er gewoon van moest huilen van je verslag, nu al en jullie zijn nog niet eens weg, hihi! Heel veel plezier en geniet ervan en van elkaar!!kus

  • 31 Oktober 2010 - 18:49

    Marian:

    Wat een mooie reis ik heb alles op de atlas opgezocht dit wil ik ook wel met mijn man wim.gr marian

  • 31 Oktober 2010 - 19:29

    Suz En Sven:

    Als ik het allemaal zo lees zou ik bijna zeggen; we pakken onze koffers en gaan mee. Het klinkt echt helemaal top. Helaas ben ik niet zo avontuurlijk aangelegd en vind ik 3 uur naar Malaga al een verschrikking haha. Heel veel plezier en geniet ervan en laat snel van jullie horen!!! Dikke kussen sven en suz

  • 31 Oktober 2010 - 20:03

    TomTom:

    Goede reis en hoop op vele leuke reisverslagen!

    groetjes en alsnog een prettige vakantie

  • 31 Oktober 2010 - 20:44

    Gerrit En Minie:

    Ik heb nog niks gelezen. Dat ga ik nu doen.
    Goede reis en ik kijk vol belangstelling uit naar de reisverslagen

  • 31 Oktober 2010 - 20:55

    Pa&ma:

    hoop dat jullie het leuk hebben
    Geniet ervan

  • 01 November 2010 - 08:07

    Tamara:

    Hey lieve schatjes,
    Super leuk verslag al voor je vertrek, ik ben benieuwd hoe alle reisverhalen zullen zijn. Heel veel plezier, geniet lekker van elkaar en van het land, het lijkt me echt een geweldig mooie reis. Hou ons op de hoogte!

    Veel liefs van Peter & Tamara

  • 01 November 2010 - 08:53

    Brenda :

    Geniet ervan met zn viertjes! Maar zo te lezen gaat dat helemaal lukken!!!! liefs Gerloff en Brenda

  • 01 November 2010 - 13:32

    Mirjam:

    Hallo globetrotters,

    Ik ben al blij dat ik de weg in Nederland weet!!!
    Als het goed is zitten jullie nu in het vliegtuig en wij wensen jullie enorm veel plezier met de kids. Een hele maand..... hahaha maar jullie hebben groot gelijk, geniet ervan.
    Kijk uit na de volgende reisverslag.....

  • 01 November 2010 - 16:15

    Renee Kruijf:

    Nou, het is eindelijk zover, jullie zijn onderweg! Kijk uit naar de verslagen en foto's.

    Heel veel plezier!
    XR

  • 01 November 2010 - 18:24

    Piet En Paula:

    Hoi Dennis en Claire
    Jullie gaan inderdaad een heel groot avontuur tegemoet maar zo ik het lees zijn jullie goed voor bereid en ik zeg altijd ook daar wonen heel veel mensen en die leven net zo goed als jij en ik misschien iets anders maar ga je ook voor .Geniet er maar hel veel van ,want het is echt waar zodra ze leerplichtig zijn is het over Dikke kus van ons en goede reis

  • 01 November 2010 - 20:22

    Marian En Wim:

    Hoi senna en viggo clair en dennis. je bent nu in mexico aangekomen, hebben je een fijne reis gehad. Maar wat denk je senna, ik doe de brievenbus open en daar vind ik 3 mooie tekeningen in, heel mooi gedaan senna, ik heb ze opgehangen. Wij wensen jullie nog een fijne vakantie.
    Groetjes en kusjes van oma marian en opa wim

  • 01 November 2010 - 20:43

    Astrid,Ferry,&kids:

    Yes... jullie gaan de reis met ons delen. Ik hoopte al dat jullie dit zouden doen. Claire, zoals je nu al jullie start beschrijft, beloofd veel leesplezier voor de rest van jullie reis. Ik wens jullie onwijs veel plezier en heel veel mooie ervaringen.Hele dikke kus van ons
    P.S. heel veel groetjes van Raïm en Dion aan jullie boy's

  • 01 November 2010 - 21:19

    Jannie En Jos:

    Bedankt Senna voor de mooie tekeningen.
    Knap hoor dat je je eigen naam kan schrijven!!!
    Fijne vakantie en groetjes aan Vigo, papa en mama.
    oma Jannie en opa Jos

  • 02 November 2010 - 00:46

    Sven Ritmeester:

    Buen viaje mis amigos!!!

    Pasar un buen rato y disfrutar de su viaje

    Saludos, Sven

  • 02 November 2010 - 15:41

    Ad,Caroline En Kids:

    Heel veel plezier en geniet van het avontuur!
    dikke zoen aan senna en vigo van luca en rosa.

  • 03 November 2010 - 12:48

    Astrid:

    Had ik zomaar Dennis aan de lijn gisteren....niet wetende dat jullie er al zaten! Je eerste verslag is al top, dus ik kijk uit naar de volgenden. Nu nog wat foto's van die eco-village!!
    Heel veel liefs en geniet volop!
    Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis Claire Senna Vigo

Op 27 juni gaan we weer heerlijk onderweg naar Costa Rica en Panama!! We maken een reis om dingen te zien en om ook lekker bij te komen op heerlijke stranden!

Actief sinds 28 Aug. 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 18208

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 26 Oktober 2015

Rondreis Marokko

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Costa Rica en Panama 2013

Landen bezocht: