Het eiland - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu Het eiland - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu

Het eiland

Door: Claire

Blijf op de hoogte en volg Dennis Claire Senna Vigo

21 November 2010 | Belize, Caye Caulker

Dag 16
Vandaag zouden we om 8 uur opgehaald worden met het busje naar Belize maar deze bleek wat vertraging te hebben en dus zijn we omstreeks 9 uur opgehaald....

Deze bus was iets groter maar zeker niet luxer als de vorige. Dennis hielp de man onze koffers op het dak te doen en ik liet de kinderen als eerste instappen in de bus zodat ik kon volgen met alle handbagage. Senna bleef bij de deuropening in het gangpad staan. Ik zei tegen hem: Kom Senna zoek even een plekje uit in de bus, maar hij bleef staan. Toen stapte ik zelf in de bus en begreep toen dat hij stil bleef staan.....er was namelijk geen plek en een gangpad was er ook niet want in het gangpad waren uitklapbare stoeltjes geplaatst waar ook allemaal mensen op zaten.....Elke keer als je hier denkt dat je het ergste gehad hebt kan het nog erger haha.

Uiteindelijk kon Dennis met Senna op de passagiersstoel naast de chauffeur in het busje en ik kon de rij erachter tussen een ontzettend leuke guatamalaanse familie op een uitklapbaar stoeltje met Vigo op schoot...Ik heb een hele beurse rug van dat !!##%## stoeltje en het was een helse tocht over deels onverharde wegen maar wederom hebben de jongens geen krimp gegeven en dat vinden we toch het belangrijkste dan is de rest maar bijzaak....
Het was bij de grens hetzelfde principe als bij de vorige grensovergang alleen moesten we hier een stuk met de bagage lopen over de zandweg. Ik moet zeggen dat de reizigers hier erg vriendelijk waren en ik zag iedereen met onze bagage zeulen zwetend in de hitte en ik liep alleen maar met de kinderen hihi.
Vanaf de grens merkte we wederom direct in een ander land te rijden. Het is echt een beetje een cultuurshock van de Maya's naar de rasta's...ze zijn hier in Belize echt ineens allemaal pikzwart en onwijs grappig.

Belize stad is wel een groot drama, een vreselijk ranzige stad maar godzijdank onwijs aardige mensen want het leek alsof we in de getto liepen. De bus had ons bij de haven gedropt omstreeks 14.00 uur maar de boot naar Cay Caulker ging pas om 16.30 uur dus hebben we in een of ander ranzig tentje wat gedronken en gewacht tot we met de boot konden. uiteindelijk zaten we als sardientjes met nog 40 man in een of andere speedboot naar Cay Caulker waar we na een half uurtje aankwamen.....

Dag 17
Go slow is hier het gezegde op het eiland.....een term die wij 2 weken niet gebruikt hebben haha en nu dus goed van pas komt! Het is echt one happy eiland. Het eiland is 4 km lang en 1,5 km breed. Alle wegen zijn van zand en er rijden behalve golfkarretjes geen auto's op het eiland. Ze spreken hier allemaal Engels dus het is fijn weer wat te kunnen verstaan en spreken. Overal zijn rasta's en voornamelijk backpack toeristen. Het eiland is door een orkaan een paar jaar geleden opgesplitst in 2 gedeeltes en dit is genaamd de split...dit is ook het enige zandstrandje op het eiland.

Wij hebben een appartement met zwembad op de 1 e verdieping op loopafstand van het centrumpje en naast de split waar het allemaal gebeurd hihi....
In de ochtend liepen we nog een beetje verdwaasd over het eiland, waar zijn de strandtenten en de ligbedden...helaas de dame in hotel zei dat het allemaal gebeurde bij de split. S'morgens hebben we bij het zwembad gezwommen om de jongens even te laten wennen aan de temperatuur. Na de middag slaap van de mannen hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn we naar de split gegaan.

Er was 1 bar met joekels van boxen op de steiger waar reggae muziek uitdreunde. We troffen hier over het algemeen Canadese aan die wel een borrel lusten, de meiden hadden er zichtbaar zin aan en dronken in hetzelfde tempo mee. Daartussen hobbelde de locale bevolking rasta's en waren met iedereen aan het praten, geen idee wat ze van al die meiden wilde???!! Haha. Het is hier een paradijs voor de vrijgezel en voor ons om alles te bekijken alles kan alles mag... Een rasta kwam op zijn bakfiets met taarten aan en de schalen met space cake waren zo leeg..
Een andere rasta maakte van palmbladeren maffe hoeden waarmee iedereen op een gegeven moment mee liep/zwom.

Onze jongens trokken ook de aandacht van al die meiden en jongens. Ze werden meegenomen in hun feestgedruis en Senna heeft de hele middag met een Australiër gespeeld, hij mocht hem erin duwen, hij ging bommetje maken en dronk zijn fles bier en liet alles over zijn buik lopen. Hij gooide elke griet die hij zag vanaf de steiger in het water en was echt zo gek als een deur, maar wel onwijs aardig. Senna deed de act met het bier maar dan water in het restaurant nog voor. Hmm? Zijn nieuwe vriend gleed ook over het dek van een net aangelegde boot en gleed als een zeehond aan de andere kant eraf. Senna zei later vol trots: mam thuis heb ik vrienden en hier heb ik vrienden, hier zijn ze alleen iets groter dan thuis...Vigo heeft de hele middag in de zee gedobberd, en iedereen die ook maar het idee had om dichtbij hem in de buurt te komen kreeg de vigo blik op hem / haar afgevuurd. Ook wil iedereen hier een high five. Dit gebeurd met de vuisten tegen elkaar met als gevolg dat Senna de hele dag tegen iedereen loopt te boksen!
Er kwamen ook nog 2 vissers met hun boot aan en stopte even om hun vangst te laten zien...niet normaal echt 2 joekels van vissen hij tilde hem met zijn handen bij zijn kiemen omhoog maar de vis was zo zwaar en groot dat hij dat niet vol hield.

Het was een prachtige dag vandaag, we zijn lekker gekleurd en hebben vreselijk gelachen. Morgen willen we een snorkeltour gaan boeken naar Shark alley daar kunnen we met de boot met glasbodem zwemmen tussen de nurse shark's, horen van veel mensen dat het onderwaterleven hier geweldig is....dat is eigenlijk ook de reden dat we hier zitten.

Dag 18 en 19
En toen was er regen, regen, regen wind en nog eens onophoudelijke regen......
Vandaag is de 2e dag dat we met z'n allen een hele dag op 2 vierkante meter zitten haha. Dat is niet helemaal waar want s' ochtends lopen we naar de hoofdstraat door de regen om te ontbijten en wat te ouwehoeren met de mensen die we ontmoet hebben hier. Zodra het een beetje droog is gaan we dus met de jongens naar buiten en gaan ze helemaal los in de plassen, Vigo ligt er af en toe languit in en iedereen in het dorp noemt ze de funny boys en de jongens zwemmen in het zwembad in de regen, maar voor een groot deel zitten we binnen op onze kamer, want met dit weer is er op zo'n eiland natuurlijk helemaal niets...
S' avonds door de regen weer naar een eettentje waar ze allemaal verse vis hebben liggen die je uit mag kiezen voor op de bbq en dat zijn de dagen hier...
omdat de weersvoorspelling is dat het hier nog ongeveer 3 dagen onophoudelijk blijft regenen en het weer in Tulum beter is hebben we besloten morgen te vertrekken naar Tulum Mexico. We balen enorm dat we dus helemaal niets gezien hebben van de onderwaterwereld hier en we het echt een leuk eiland vinden, maar 3 dagen onophoudelijke regen is ook geen optie.....en dus komt morgen de golfkar taxi om ons naar het haventje te brengen en daar gaan we met de boot naar San Pedro op Amberis Cave om Belize te verlaten deze tocht duurt een half uurtje en dan varen we 2,5 uur naar Chetumal in Mexico en vanaf daar hebben we een bus geregeld naar Tulum een tocht van 3 uurtjes en dan hopen we op mooi weer!

• 21 November 2010 - 19:37

Jannie:

Jeetje wat jammer van de regen zeg.
    Maar gelukkig zo te lezen lijdt jullie humeur er niet onder.
    Hoop voor jullie dat het in Tulum leuk is
    Ik zie Vigo al helemaal voor me als hij zo reageert op vreemde mensen.
    Geweldig dat Senna zich zo goed vermaakt ben heel benieuwd naar hem.
    En hoe is het met papa? Die geniet stilletjes.
    Veel plezier nog voor de laatste week
    xxxx papa en mama

• 22 November 2010 - 07:19

Peter En Tamara:

hallo luitjes,
    we lezen dat jullie nog steeds lekker genieten en een hoop meemaken. Had Dennis nog nooit op een ezel gezien maar dat staat hem wel goed!! En inderdaad jammer van de onderwaterwereld, maar er zullen gerust nog meer leuke dingen voorbij komen.
    Nou geniet er nog lekker van en we spreken elkaar vast weer snel.
    Groeten peter en tamara

• 22 November 2010 - 08:23

Opa Wim Oma Marian:

Hoi schatjes Hier alles oke, bij jullie ook zo te lezen,wat een reis zeg,ik wordt er al moe van als ik het lees maar wel geweldig wat een ervaring,jullie hebben thuis nog heel wat te vertellen. Senna en Vigo wij krijgen van de week sneeuw en het word heel koud en jullie zitten lekker in de zon.Veel liefs dikke kus.

• 23 November 2010 - 07:50

Marijke:

Jee wat vliegen de weken voorbij.. en jullie hebben zo veel gezien en mee gemaakt! Hoop dat de zon schijnt voor jullie in/op Tulum!
    Heerlijk genieten van de zon, zee strand.....
    Het is hier namelijk KOUD!!!
    Geniet van het staartje van jullie vakantie.
    Dikke kus Marijke

• 23 November 2010 - 07:56

Marijke:

Trouwens: Wat een prachtige foto's!!