De eerste dagen - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Dennis Claire Senna Vigo Warmerdam - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Claire

Blijf op de hoogte en volg Dennis Claire Senna Vigo

04 November 2010 | Mexico, Isla Mujeres

Dag 1

Vanmorgen werden de jongens om 7 uur wakker en ze waren er klaar voor.
Dat we pas om 14.15 uur de lucht in gingen en vanaf dan nog ongeveer 15 uur onderweg waren, was ze niet helemaal duidelijk want ze waren helemaal hyper.
Omstreeks 10.45 uur bracht opa Wim ons met volgens Vigo nog steeds zijn nieuwe auto naar Schiphol en begon onze reis.

Bepakt en bezakt zoals ze dat noemen, voor ons bestaat dat uit: een trolley travelpack, een backpack, 2 deryan tentjes, een tas met de fotocamera, een kleine rugtas, een schoudertas  met daarin de cadeautjes voor in het vliegtuig en Senna zijn eigen Bob de Bouwer rugtas die hij van oma Marian gehad heeft, met zijn speelgoed erin.
De deryantentjes daar hadden we een apart pakket van gemaakt wat we bij odd sizes inleverde en de backpack en travelpack hebben we dicht laten sealen op Schiphol, je weet maar nooit wat ze erin gooien......

Op Schiphol kwamen we Marcel nog tegen even mee gekletst en toen maar wachten om het vliegtuig in te kunnen.
We zijn er allebei over uit 14.15 is geen fijne tijd om te vliegen.....met de kids hadden we er al een halve dag opzitten en toen moest het nog beginnen, maar gelukkig ging de vliegreis voor ons gevoel snel.
We hadden goede plekken in het vliegtuig en de jongens hebben het echt top gedaan!
Ze zijn niet eens hun stoel af geweest.....we hebben zelfs nog 2 filmpjes kunnen kijken.
Beetje jammer dat Senna zijn hele glas appelsap over mams gooide en ze pas op het laatst een uurtje sliepen.....maar als dat het ergste is? Hihi

Aangekomen in Cacun ging het gestroomlijnd.
Uit het vliegtuig en we hadden snel onze bagage, buiten stond een Mexicaan met een bordje met Dennis en Claire voor onze taxi naar de haven.
Senna was in extase van al die mensen met bordjes en Vigo roept alleen maar Joepie!!
Direct met de taxi naar de haven daar met piepende banden voor het loket afgezet, kaartjes gekocht en hollen naar de Ferry want die stond op het punt te vertrekken.
We stonden nog maar net op de boot en hij vaarde al.....service hier in dat Mexico hè?

Beneden was een dichte aircoruimte en boven open met bankjes.
Senna en Vigo wilde boven zitten, daar zat niemand en na 3 minuten wisten wij waarom....
Die boot ging keihard en we waaiden er zowat af!
Dus al snel zaten wij ook beneden. De rit duurde ongeveer 20 minuten.
Aangekomen op Isla Mujeres met de taxi naar ons hotel gebracht.
Het hotel is top, we hebben een grote kamer met terras met uitzicht op de palmentuin aan zee, die zagen we overigens pas de volgende dag want het was hartstikke donker.
Het was inmiddels 21.30 uur lokale tijd en voor ons 04.30 uur. Het is hier dus 7 uur vroeger dan bij jullie.
Senna en Vigo vielen toen toch wel echt om van de slaap en samen lagen ze in een 2 persoonsbed te slapen.
Wij nog even wat gedronken op ons terras en de vallende sterren vlogen om je oren.
Als het waar is wat ze zeggen dat je dan wat mag wensen en het zou uitkomen heeft iedereen die ideale wereld aan ons te danken!

Dag 2
Vanmorgen besloot Vigo om 4.15 uur dat zijn dag begon en dat het wel zo gezellig was als wij ook wakker zouden worden.
Hij had er echt zin in! Hoezo last van een jetlag?
Om 6.30 liepen we dus maar min of meer noodgedwongen met de familie het strand te verkennen en te wachten tot we om 7.30 uur konden ontbijten.
Senna en Vigo waren wel in een erg goede bui dus dat maakte een hoop goed.

Vandaag heerlijk relaxed dagje gehad, super mooi weer oh die temperatuur hier is zo fijn...
Het is echt een leuk hotelletje, lekker strand, lekker zwembad helemaal top!
Vanmiddag hebben Senna en Vigo (en papa) allebei even een tukkie gedaan op de hotelkamer.
In de namiddag naar het stadje geweest dat is ongeveer 5 minuten lopen, uiteindelijk hebben we taco's gehaald en op de kamer gegeten want de lucht werd helemaal zwart en het kwam met bakken uit de hemel.

Nu liggen de jongens (en papa) in dromenland.
Senna was vannacht geprikt door een mug en wilde in zijn tentje slapen, nu maar hopen dat
hij vannacht niet geprikt wordt anders heb ik wat uit te leggen........

Dag 3
Vanmorgen werd Vigo weer om 4.15 uur wakker maar hij was schappelijk en hij vond het niet nodig om iedereen echt wakker te maken en viel daarna zelfs weer in slaap. Uiteindelijk werd iedereen om 7 uur wakker, dus er zit een stijgende lijn in! Weer heerlijk ontbeten op het strand bij ons hotel. De kinderen eten hier ook prima! Daarna hebben Senna en Vigo lekker op het strand gespeeld en konden wij heerlijk wakker worden. Senna en Vigo spelen hartstikke leuk samen. De afgelopen dagen zijn het echt maatjes van elkaar geworden, als ouders natuurlijk geweldig om te zien hihi.

Daarna heb ik met de jongens gezwommen in het zwembad en heeft Dennis ons vervoermiddel van vandaag opgehaald.....een golfkarretje! Hilariteit alom, de jongens vonden het fantastisch...Vigo schaterde het uit en zwaaide naar iedereen, hierdoor hadden we een hoop bekijks. We zijn het hele eiland over gecrost met dat ding. Het eiland is 8 km lang en 500 meter breed. Het eiland is vrij groen met allemaal gekleurde huisjes. Isla Murjeres betekend vrouweneiland.....Hier kwam ik achter toen ik naar de vrouwen wc moest en het bordje Murjeres zag.......blond zal ik maar zeggen?
De zee is echt super blauw en helder. We hebben even een pitstop gemaakt bij een ander strand en daar wat gedronken en toen verder naar de turtlefarm.

Toen kreeg ik alweer de eerste symptonen van wagenziekte omdat ik achterste voren zat dus toen was er nog maar 1 optie en dat was dat mams achter het stuur moest haha. Fasten  your seatbelts.........

Daarna naar het uiterste puntje van het eiland gereden. Daar was een restant van een maya ruine en een vuurtoren. Senna wilde helemaal naar boven in de vuurtoren en Vigo dus ook. Vanaf daar hadden we een mooi uitzicht op het eiland en de kust met rotsen. Omstreeks 14.30 waren we weer terug en hebben toen met de kids gezwommen in de zee en geluncht. De zee is erg rustig en tot wel een meter of 30 vanaf de kust ondiep dus ideaal voor de kinderen. De zee is warmer als het zwembad.

Daarna heeft Vigo zijn powernap gedaan en begon het ook een beetje te regenen. Dennis en Senna zijn toen boodschapjes gaan halen met onze bolide. S' avonds nog een ritje gemaakt en de golfkar ingeleverd en uiteten geweest in een heel leuk restaurantje wat Dennis had uitgezocht via tripadvisor. Daar onze eerste margarita gedronken en die was heerlijk! Daarna naar ons hotel gelopen met Senna in de buggy, want die wil alles zien en Vigo onze komediant liep voorop. In het stadje hoor je overal muziek en daar gaat Vigo helemaal op los, hij danst met zijn handen in de lucht en af en toe schud hij met zijn billen.

Eenmaal op de kamer waren ze blij dat ze hun bed zagen en vielen meteen in slaap. Morgen nog een heerlijk dagje strand en dan gaan we weer naar Cancun om onze auto op te halen!

Leuk ook om alle reacties te lezen, Senna wil dat ik ze allemaal voorlees en vooral bij die van de opa's en oma's begint hij te stralen.
Sven even voor jou info.....we zijn goed voorbereid op deze reis op 1 puntje na en dat is de Spaanse taal, die bestaat uit: Ola, adios, amigo's en gracias en sinds vandaag murjeres beetje jammer dat je dat er nu net even opzettelijk inwrijft......hihi.

• 04 November 2010 - 08:53

Sven & Suz:

Wat een heerlijk verhaal!! En wat fijn dat het allemaal zo lekker soepel verloopt met de kids. Hier gaat alles goed. Het stormt buiten maar ja wat wil je ook anders in het regenachtige Nederland. Sem wil Senna nog even bedanken voor de mooie tekening al vond hij het wel jammer dat hij er maar 1 kreeg en dat oma en opa er 3 hadden.... haha. Nou ik kijk alweer uit naar het vervolg!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    de buurtjes

• 04 November 2010 - 09:12

Paula:

Met veel verwondering jullie reisverslag gelezen ,heerlijk dat de reis zo goed is verlopen ,want anders ben je al twee dagen bezig om alles weer een beetje op de rit te krijgen.Ik denk wel dat de kinderen het heerlijk vinden zo met papa en mama de hele dag aandacht dat willen ze toch allemaal.geniet er maar lekker van xxx

• 04 November 2010 - 09:15

Jannie :

Jeetje Claire waar haal je het vandaan!!, kijk zodra ik kan of er al bericht is en dacht waar blijf ze.
    Geniet helemaal mee met jullie vakantie en zie het allemaal voor me.
    Top dat het zo goed met de jongens gaat.
    Hier alles oke ook met Choco.
    Dikke kus voor Senna en Vigo uiteraard ook voor Dennis.
    Geniet ervan en ben al weer benieuwd naar je volgende verslag.
    xxx Opa en Oma

• 04 November 2010 - 09:27

Opa Wim Oma Marian:

Hoi schatjes,wat ben ik blij dat ik wat van jullie hoor,zo te lezen is het daar fijn te verblijven,en een mooie omgeving.Senna en Vigo als jullie over heel veel nachtjes terug komen mogen Opa en Oma dan ook een nachtje in jullie tentje slapen?Veel plezier nog en heel veel kusjes ook voor Papa en Mama.Groetjes Opa Wim en Oma Marian.

• 04 November 2010 - 09:43

Danya En Marcel:

Wat een leuk verslag! Heerlijk begin van de vakantie zo te lezen... En senna alles goed in je tentje?? Veel plezier he jongens!!! Xxx van de meiden aan de boys

• 04 November 2010 - 10:36

Marijke:

Ohhhhhhhhhhhhhh.... wat ben ik vreselijk jaloers op jullie!!
    Goed om te lezen dat de kids zich lekker makkelijk aanpassen en vol energie zijn, na zo een reis. Paps en mams, geniet er van!!!! Ik ben wel gewoon aan het werk!! Leven gaat hier door..
    Maak er een super droomvakantie van!!!
    Hoop snel weer een update van jullie te ontvangen!!
    En Senna: heb je al aapjes gezien??

Gr. Marijke

• 04 November 2010 - 12:33

Sven Ritmeester:

Estimado Dennis, Claire, Senna y Vigo,

Se te olvidó otro sentido importante, a saber: dos cervezas por favor!
    (Jullie vergeten nog een belangrijke zin, namelijk: Twee bier graag!)

Tot zover de Spaanse les.
    Fijn te lezen dat jullie het zo goed hebben daar.
    Geniet ervan en bedankt voor je mooie verslag.

@Senna: Je school heeft gebeld, want ze missen je wel een beetje met knutselen. De klas vind het héél leuk dat je op vakantie bent en ik moest van de juf vragen of je daar ook kastanjes kan verzamelen?

@Vigo: Ik heb gehoord dat ze in Mexico inmiddels elkaar gedag zeggen door met de billen te schudden en met de handen in de lucht te dansen, dus ga zo door!

Saludos y un beso grande.
    Tío Sven!

• 04 November 2010 - 12:37

Sven Ritmeester:

Senna, misschien heet het daar: CASTANJOS!

• 04 November 2010 - 18:50

Opa:

Hoi senna ik hoor van mamma en pappa dat het fijn is op vakanties ik hoop dat je al fotos hebt gemaakt op je fototoestel dan kan ik zien wat je meemaakt dikke knuffel opa r

• 04 November 2010 - 19:39

Rob En Bren:

hola turistas,

leuk verhaal man, hoop dat je snel kan tijpen.... want anders kom je zonder slaap terug of zo. ha ha. ik mis nog een paar leuke foto's!. he den, een paar Murjeres erop!!. altijd goed. wij wensen jullie heel veel plezier en zullen jullie zo nu en dan volgen. groetjes Rob en bren en robin en riva.
    ciao ciao.

• 04 November 2010 - 20:02

Astrid,Ferry,&kids:

Ja hallo wat is dit nou.
    Het regent hier pijpenstelen en je waait compleet uit je panty en dan zit jij me nog depressiever te maken dan ik al was met al die Bountyverhalen. Ik zou zeggen: geniet jullie maar lekker, maar hou in godsnaam een beetje rekening met ons en in ieder geval met mij.

Groetjes,

Ferry, Astrid & kids

• 05 November 2010 - 08:30

Jannie:

Leuke foto's.
    Senna wat een hoop schildpadjes zeg!!
    Vind je het leuk zwemmen in de zee?
    Vigo kon mama wel rijden in dat karretje of ging ze weer veel te hard????
    Papa en mama hebben het zo te zien niet zo naar hun zin. Helemaal toppie hoor!!!
    Groetjes opa en oma

• 05 November 2010 - 10:05

Oma Marian Opa Wim:

Hoi Schatjes
    Hier alles oke. Dat doet mij goed al die foto's te zien dat jullie het zo gezellig hebben. Hier is het maar nat je mist niets. Senna heb jij die mooie foto's gemaakt en wat loop je goed op je handen je lijkt wel een aapje. Vigo kan jij al zo goed zwemmen met bandjes, Papa heeft zeker veel dorst die drinkt met 2 rietjes. Mama denk je aan je calorien. Heel veel plezier nog. Veel liefs dikke kus.

• 05 November 2010 - 19:05

Bep En Fred:

Hoi,
    Wij vinden het erg dapper wat jullie aan het ondrenemen zijn. Leuk geschreven ook.
    Lezen graag jullie verslagen.

Heb nog veel plezier.

Ons

• 05 November 2010 - 20:47

Mark & Linda:

Lieve familie Warmerdam,

Ik zit hier op de bank met de kachel aan terwijl het buiten flink regent, te genieten van jullie reisverslagen.
    Geweldig om zo met jullie mee te reizen...
    Baal stiekem wel een beetje van die grote bouwvakker met vliegangst ;)
    Senna: Sam mist je wel op het schoolplein hóór! Ik zal morgen de foto's even laten zien zodat ze niet vergeet hoe je eruit ziet.
    Nog héél véél plezier en geniet lekker van elkaar.
    Tot het volgende verslag...kijk er naar uit!
    Dikke kus Mark, Linda, Sam en Pien

• 06 November 2010 - 13:34

Sam:

Hey Senna,
    Komt Sinterklaas eigenlijk ook in Mexico??
    En weet jij nog dat we samen snoepjes aan het eten waren op de verjaardag van Luca??
    kusje van Sam

• 06 November 2010 - 15:36

"De Telegraaf":

Met toeval kwam ik een reisverslag tegen op ons mail adres. Dat heeft op mij zoveel indruk gemaakt om u uit te nodigen op ons kantoor. Wij zijn op zoek naar een Reiskrantreporter en een fotograaf voor onze krant, bestemming Zuid Europa. ik neem kontact met u op zodra u weer thuis bent. Ik wens u en uw gezin nog een prettig verblijf in Mexico. Met vriendelijke groet, De Reiskrant Redactie

• 07 November 2010 - 11:31

Ans Barens:

Hallo vakantiegangers,

Ik kreeg jullie verslag doorgestuurd van Jos en Jannie.
    Het ziet er fantastisch uit. Onze speciale verslaggever ter plaatse heeft er een boeiend verhaal van gemaakt en ik ben zeer benieuwd naar het vervolg.
    Geniet ervan.

Gr. Ans

• 08 November 2010 - 17:02

Opa Wim Oma Marian:

Hoi Lieve schatje, wat een reis en het lijkt wel of wij er ook zitten, het verslag was geweldig we horen wel wanneer jullie vertrekken vandaag of morgen, de ries naar Campeche is wel een paar uur maar wel een prachtig hotel. Goede reis veel liefs Dikke Kus.

• 10 November 2010 - 11:34

Anita:

hoi lieve alle vier.
    ik zit hier tussen de
    stof jullie reisverslag te lezen.wat super en geweldig dat de boys het zo goed doen.dikke kus van ons viertjes .